Kiedy przydaje się obsługa informatyczna? W jakich branżach najczęściej?

Kiedy przydaje się obsługa informatyczna? W jakich branżach najczęściej?

Obsługa informatyczna to rzecz niezbędna w każdej firmie, która w mniejszym lub większym stopniu opiera swoją pracę na poprawnym działaniu infrastruktury IT: komputerów, internetu, serwerów itp. W tej chwili z takich nowoczesnych rozwiązań informatycznych korzystają prawie wszyscy, ale w niektórych firmach są one szczególnie ważne, ponieważ od nich w dużej mierze zależy przyszłość przedsiębiorstwa. Przykładem mogą być chociażby agencje interaktywne posiadające na swoich serwerach strony internetowe klientów czy firmy telekomunikacyjne – awaria systemu w ich przypadku może całkowicie zdestabilizować pracę, uniemożliwić kontynuację świadczenia usług i poskutkować utratą klientów. W takich branżach jak te całodobowa obsługa informatyczna jest koniecznością, od nich bowiem zależy być albo nie być firmy.

Jakie usługi obejmuje obsługa informatyczna?

W zakres obsługi informatycznej wchodzą między innymi takie usługi jak: projektowanie, montaż i administrowanie siecią wewnętrzną, instalacja, konfiguracja i aktualizacja oprogramowania komputerowego, zarządzanie systemami archiwizacji danych oraz regularne przeglądy sprzętów i stacji roboczych. Obsługa IT obejmuje również naprawę różnego rodzaju awarii i problemów technicznych – od utraty danych czy haseł dostępu do poważnych uszkodzeń sprzętów spowodowanych przez wirusy, nadmierną eksploatację, wady fabryczne lub błędy pracowników. Zakres obsługi IT jest bardzo szeroki.

Poza wspomnianymi usługami można zaliczyć do niej także stały monitoring sieci informatycznych, nadzorowanie poprawnej pracy serwerów, a nawet szkolenia i doradztwo telefoniczne. Warto pamiętać, że obsługa IT zapewnia wsparcie zarówno lokalne, jak i zdalne, co oznacza, że niektóre problemy, jeśli jest taka możliwość, rozwiązuje się na odległość za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji.

Kiedy warto zdecydować się na zewnętrzną obsługę informatyczną?

O zewnętrznej obsłudze informatycznej, czyli kompleksowym lub częściowym wsparciu technicznym zapewnianym przez zewnętrznego podwykonawcę, warto pomyśleć wtedy, gdy nasza firma potrzebuje wsparcia z zakresu technologii informacyjnych, ale nie stać ją na ponoszenie kosztów, z jakimi wiąże się zatrudnienie na stałe kadry wysoko wyspecjalizowanych fachowców w tej dziedzinie oraz stworzenie i utrzymywanie niezbędnego zaplecza sprzętowego. Dlatego też rozwiązanie to jest polecane głównie mniejszym i średnim firmom. Dzięki zewnętrznej obsłudze IT mogą one zapewnić sobie i swoim klientom sprawne działanie systemów informatycznych
oraz profesjonalny serwis i wsparcie techniczne na wysokim poziomie ponosząc przy tym niewygórowane koszta.