Jakie są najczęściej spotykane awarie informatyczne?

Decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnej firmy outsourcingowej możemy wybrać jedną z dwóch opcji: outsourcing kompleksowy lub częściowy. Ten pierwszy zapewnia wsparcie techniczne w każdej sytuacji, czyli oferuje zarówno infrastrukturę informatyczną oraz jej stałą obsługę, jak i pomoc w przypadku wszelkich awarii IT, w tym uszkodzeń sprzętu, utraty danych i zniszczeń dokonanych przez wirusy. Ten drugi natomiast ogranicza się tylko do jednej lub kilku sfer działalności informatycznej, na przykład obejmuje wyłącznie usuwanie awarii IT, czyli diagnostykę i naprawę sprzętu komputerowego oraz eliminowanie nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemów informatycznych. Częściowy outsourcing sprawdzi się w przypadku firm, które nie potrzebują pełnego zakresu wsparcia technologicznego, a jedynie regularnych przeglądów i pomocy w kryzysowych sytuacjach, gdy dojdzie do awarii informatycznej lub pojawi się problem z konfiguracją sprzętu czy oprogramowania.

Jakie awarie informatyczne najczęściej naprawia firma outsourcingowa?

W ramach outsourcingu IT realizowane są naprawy wszelkiego rodzaju awarii informatycznych – od fizycznych uszkodzeń sprzętu komputerowego po usterki informatyczne dotykające programy i systemy operacyjne, na przykład na skutek działania szkodliwego oprogramowania. Najczęściej spotykane awarie IT to: utrata danych, blokada dostępu do konta, błędy w konfiguracji poczty i brak połączenia z drukarką sieciową. Choć dla przedsiębiorstwa nieobeznanego w dziedzinie nowych technologii takie awarie informatyczne mogą się wydawać trudne do naprawienia, profesjonalna firma outsourcingowa poradzi sobie z nimi bez większego problemu.

Często do usterek informatycznych dochodzi z przyczyn niezależnych, takich jak fabrycznie wadliwy sprzęt, czasami doprowadzają do nich wirusy komputerowe, a bywa i tak, że ich powodem jest nieumiejętna obsługa sprzętu lub nadmierna eksploatacja – nieważne co spowodowało awarie IT, fachowiec z pewnością ją naprawi. Na pomoc firmy outsourcingowej możemy liczyć w każdej sytuacji, nawet wtedy gdy awaria informatyczna jest wynikiem błędu pracownika.

W jaki sposób firma outsourcingowa usuwa awarie informatyczne?

Firma outsourcingowa ma za zadanie zapewniać wsparcie w przypadku każdej awarii informatycznej. Może to robić na dwa sposoby: zdalnie lub na miejscu. Niektóre usterki informatyczne da się naprawić online, wystarczy, że fachowiec otrzyma zdalny dostęp do oprogramowania, by łatwo i szybko rozwiązać problem. Jeśli jednak awaria informatyczna jest poważniejsza i wymaga, by specjalista obejrzał uszkodzony sprzęt, zdalny dostęp nie wystarczy. Wtedy usługa naprawy usterek informatycznych odbywa się on-site, czyli u klienta. Do awarii informatycznych, których nie można naprawić zdalnie, zaliczają się między innymi fizyczne uszkodzenia sprzętu. Z kolei błędna konfiguracja poczty czy brak połączenia z drukarką sieciową to awarie informatyczne, do których naprawienia wystarczy nawet konsultacja telefoniczna. Firma outsourcingowa ma za zadanie zapewniać wsparcie w przypadku każdej awarii informatycznej. Może to robić na dwa sposoby: zdalnie lub na miejscu. Niektóre usterki informatyczne da się naprawić online, wystarczy, że fachowiec otrzyma zdalny dostęp do oprogramowania, by łatwo i szybko rozwiązać problem. Jeśli jednak awaria informatyczna jest poważniejsza i wymaga, by specjalista obejrzał uszkodzony sprzęt, zdalny dostęp nie wystarczy. Wtedy usługa naprawy usterek informatycznych odbywa się on-site, czyli u klienta. Do awarii informatycznych, których nie można naprawić zdalnie, zaliczają się między innymi fizyczne uszkodzenia sprzętu. Z kolei błędna konfiguracja poczty czy brak połączenia z drukarką sieciową to awarie informatyczne, do których naprawienia wystarczy nawet konsultacja telefoniczna.