Czym jest Web Marketing?

Dynamiczny rozwój internetu i jego popularyzacja na całym świecie sprawiły, że marketing stał się o wiele bardziej skomplikowany i dziś stanowi nie lada wyzwanie dla firmy, która chciałaby dać się zauważyć, wyróżnić wśród konkurencji i dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją ofertą. Kiedyś wystarczyła reklama w telewizji, radiu lub prasie, plakaty reklamowe albo ulotki czy broszury, by łatwo i szybko osiągnąć ten cel.


Teraz to za mało. Po obejrzeniu reklamy w telewizji konsumenci nie biegną już do sklepów, ale zaglądają do internetu, gdzie mogą znaleźć więcej informacji o interesujących ich produktach lub usługach oraz opinie innych użytkowników na ich temat – i to na tej podstawie podejmują ostateczną decyzję o zakupie. Dlatego nie warto skupiać się wyłącznie na reklamie tradycyjnej. Równie ważny, a niekiedy nawet ważniejszy, jest web marketing, czyli marketing w sieci.

Co obejmuje web marketing?

Web marketing to pojęcie wyjątkowo obszerne. Jego najważniejszą część składową stanowi oczywiście strona internetowa – nasza wirtualna wizytówka. Aby dobrze spełniała swoją rolę, musi być atrakcyjna wizualnie, przejrzysta i czytelna, zapełniona ciekawą, merytoryczną treścią oraz szybka i niezawodna w działaniu. Jej wykonanie warto zlecić profesjonalnym webmasterom, zaś przechowywać ją najlepiej na własnym serwerze – dzięki temu będziemy mieli nad nią stałą kontrolę i pewność, że wszystko działa poprawnie.

Na marketing w sieci składają się też między innymi: SEO (pozycjonowanie strony www) i SEM (kampanie reklamowe w wyszukiwarkach), link building (budowa profilu linków), afiliacja (programy partnerskie), e-mail marketing (newslettery) oraz social media marketing (promocja w serwisach społecznościowych). Wszystko to ma ogromne znaczenie dla wizerunku marki i niebagatelny wpływ na jej rozwój.

Jak zadbać o właściwy web marketing?

Samodzielne dbanie o właściwy web marketing to ogromne wyzwanie, ponieważ działania promocyjne prowadzone w sieci nie są jednorazową akcją, ale długofalowym, pracochłonnym procesem, który wymaga mnóstwa kreatywności, a także nieustającej kontroli i ciągłych zmian. Sprawowanie pieczy nad tą całością jest tym trudniejsze, że przecież w tym samym czasie musimy zajmować się również core business, czyli głównym obszarem działalności swojej firmy. I tu z pomocą przychodzą nam agencje interaktywne – nowoczesne agencje reklamowe specjalizujące się w marketingu internetowym jako jedna z usług informatycznych, które mogą wziąć na siebie całość działań promocyjnych naszej firmy prowadzonych w internetowej przestrzeni. Taka agencja zajmie się wszystkim – od opracowania strategii poprzez jej wdrożenie oraz monitorowanie efektów i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji – i co ważne, podejdzie do tego z pełnym profesjonalizmem i zaangażowaniem, których nam mogłoby zabraknąć.